lördag 31 juli 2010

Exempel på en rad omfattande positiva framsteg på vår planet


Ljusets utveckling på planeten en tydlig framgång


(Detta material är så positivt i sig och kan förhoppningsvis tjäna som förstärkning för många ljusarbetare. Därför har jag lagt ut detta som en "egen" liten artikel. Hämtad från del 3A. Utlagd tidigare under 2009 som lyfts fram nu)


Trots många problem och svårigheter inom mänskligheten är det mycket tydligt att Mästarnas arbete och Planens utveckling är en framgång på vår planet. Det är ett otvetydigt faktum på många sätt (om än inte på alla plan), som esoteriken påtalar i dess senare former.
Gensvaret från mänskligheten har ökat markant i stort, något mästaren DK omtalar på en rad olika sätt och i olika sammanhang. Jag tar här upp några av de övergripande, bakomliggande orsakerna till denna förnyelse och pånyttfödelse som vi ser i världen idag:

- En mycket viktig effekt, som DK tar upp som en av de viktigaste bakomliggande orsakerna för hela hans arbete att förmedla denna högre kunskap, är att Kristus återkomst är nära förestående. (“The Externalisation of the Hierarchy”, AAB; s. 632). Denna återkomst handlar inte om en individs plötsliga uppenbarande inom mänskligheten på något mystiskt, religiöst sätt (t ex att Kristus skulle komma “flygande på ett moln” och annat märkligt), utan om ett återinträde av högre kontakt mellan mänskligheten och högre utvecklingsriken, även i fysisk form. Som DK påpekar på flera ställen i denna undervisning har Kristus aldrig “lämnat” mänskligheten, utan arbetar hela tiden genom olika instanser med denna nu mycket intensiva utveckling. ”Kristus återkomst” innebär också Planethierarkins återinträde i kontakt med mänskligheten på ett öppet, direkt plan - igen.

- Ett annat exempel på denna positiva utveckling och mänsklighetens respons är när DK omtalar följande: “Man inser sällan att hundratusentals människor i varje land har tagit eller förbereder sig att ta denna första invigning... Mänskligheten, världslärjungen, är nu redo för detta". (Nationernas Öde, AAB, Stiftelsen Tibetanens bokfond, s. 143).

- DK säger sedan på ett annat ställe att “när år 2025 anländer” kommer detta antal att ha ökat till “miljontals” som tagit den första invigningen (The Rays and the Initiations, AAB, Lucis Trust; s. 571). Detta är den första av de två planetära “förberedande” invigningarna (eller så kallade “tröskelinvigningarna”. (För mer förklaring av begreppet ”invigning” se vidare "Introduktioner till esoteriken").

- En annan mycket viktig och intressant signal är alla de kollektiva mänskliga reaktionerna för samverkan, humanitära insatser, mänskliga rättigheter, fredsskapande aktiviteter osv på en instinktiv massnivå. Flera avgörande händelser i vår närliggande historia anger detta “språng” i det kollektiva medvetandet; Andra världskrigets seger, Den kvinnliga rösträtten, Kalla krigets upphörande, Medborgarrättsrörelsen i USA för svartas lika värde, Vietnamkrigets stopp, Berlinmurens fall, Sydafrikanska aparthaidregimens oblodiga fall osv.

- Mycket av denna framgång har överlag att göra med att vårt högsta planetära centrum Shamballa, tillsammans med Planethierarkin, har stimulerat en ökad aktivitet genom att låta vissa grupper av mer avancerade själar inkarnera. Det skedde dels under 1700-talet, dels från slutet av 1800-talet, då även flera mästare själva började inkarnera fysiskt (från 1860, enligt DK; “The Externalisation of the Hierarchy”, AAB, Lucis Trust; s. 697). Dessutom skedde en ny våg från 1900-talets början och framöver. Denna utveckling fortsätter ännu mer utbrett idag på vår planet.

- En annan orsak är den samlade och riktade aktiviteten från Gruppen av Nya Världstjänare, som jag nämnt tidigare. Att dess kraft är så stor beror på den samlade enhet som denna grupp skapar genom “den goda viljans kraft”. DK försöker förklara för oss hur denna kraft inte är en sentimental önskan till fred etc, utan en själskraft (som är fred, som därför skapar fred).

- Det finns också en rad andra bakomliggande influenser till dessa stora steg, som esoteriken beskriver. En sådan väldig effekt är att vårt eget Planetlogos håller på att ta en större invigning i denna tid. Vi kan inte bevisa dessa händelser på något sätt, vi kan bara utgå från att det är så om vi upplever detta som troligt och sant.

- En annan effekt kommer från att flera mycket utvecklade väsen, så kallade avatarer, vissa även utifrån vårt eget solsystem, håller på att etablera djupare kontakt med vår planet, genom Shamballa, men även genom Kristus och vissa av mästarna på högre nivåer.


© CMM, Herkules Utb.
Jan 2006 (först publ genom Herkules Nyh-brev 2006). Uppdat maj 2009.
www.herkules.nu

1 kommentar:

  1. Jag gifte mig med min fru för 15 år sedan, hon fick en pojke åt mig efter några månader. Vi bodde lyckligt tillsammans som en familj, men hon hade aldrig gillat mitt jobbs natur,
    hon klagar alltid på att jag inte tillbringar mycket tid med henne och hon vill att jag ska sluta jobbet.
    Jag sa till henne att jag snart kommer att gå i pension, jag ber henne att klara mig just nu och hon instämde med mig.
    Så en dag gav jag ett uppdrag att åka till Pakistan för 4 månaders jobb, jag berättade för henne om det hon accepterade på ett villkor att jag måste komma hem för att besöka 3 dagar efter tre veckor. Detta var vårt avtal innan jag åkte till mitt uppdrag, så efter två veckor ringde min son till mig på telefon och han ledsen pappa snälla skynda tillbaka hem, mamma ser en annan man, kommer hem varje kväll för att tillbringa tiden, jag tror mamma fuskar på dig. Jag var så orolig och jag rusade hem igen just den dagen för att hitta min fru
    med en annan man som har en kärleksaffär med en annan man. Jag var så arg och ledsen i chock i två dagar vilket ledde mig till sjukdom. Hon kom till mig och sa att hon ville skilja sig från mig, jag trodde aldrig att min underbara fru skulle sluta med mig så plötsligt. Hon visste att det var min son som berättade om det. När hon tog min son till skolan nästa dag ringde hon till min son Bastard i hans vänner och alla hans vänner kallade honom Bastard från den dagen och min son grät alltid hem och sa till mig att han vill sluta skolan igen, och han sa att han inte vill träffa sin mamma längre
    Jag måste tigga honom så att han kan fortsätta med sina studier. Jag hör av honom via e-post då och då, de senaste tre åren har jag nu inte riktat blicken mot honom på grund av mitt jobb. Jag älskade fortfarande min fru och jag vill att hon ska älska och ta hand om vår son, jag vill inte att min son ska skiljas från sin mor. så jag kontaktade Dr.Oduduwa Love spell Caster för att hjälpa mig med en magisk kärleksformulering för att få min fru att återvända till sina normala sinnen och att älska mig och vår son som en lycklig familj, idag lever vi alla tillsammans i kärlek mer än någonsin tidigare. Jag rekommenderar den här fantastiska mannen Oduduwa att lösa alla dina relationsproblem inom två dagar din familj kommer att bli lycklig igen. kontakta Oduduwa för hjälp via sin e-post:
    dr.oduduwaspellcaster@gmail.com

    SvaraRadera

Exempel på en rad omfattande positiva framsteg på vår planet

Ljusets utveckling på planeten en tydlig framgång (Detta material är så positivt i sig och kan förhoppningsvis tjäna som förstärkning för må...